Asi každý z nás má doma nějaký propagační předmět, který jsme dostali například při návštěvě obchodu či kanceláře. Obvykle se jedná o drobné, nicméně užitečné maličkosti s nízkými výrobními náklady. A mezi ně se bezesporu může řadit i šňůrka na krk.
Vzhledem k tomu, že má přeci jen propagovat firmu, se ve skutečnosti většinou jedná spíše o pásek různé tloušťky. Vyroben je často ze silikonu, neboť ten je levný a má dostatečně velkou nosnost. Vybarven je v naprosté většině případů ve firemních barvách, a často je na něm uveden i název firmy.
Využití může mít samozřejmě různé. Na jejím konci je umístěna karabinka, na kterou si můžeme zacvaknout cokoliv, co chceme na krku mít. Může to být například fleška s důležitými dokumenty, avšak zdaleka nejčastěji se používá jako klíčenka.
Je však otázkou, zda skutečně právě tento předmět funguje jako propagační. Přiznejme si totiž, že většina z nás šňůrky na krku prakticky vůbec nenosí. A i kdybychom si ji vzali, pak je skryta pod vlasy a oblečením, takže ji nikdo neuvidí. A to porušuje jednu ze zásad tohoto způsobu marketingu, totiž že by daný předmět mělo vidět co nejvíce lidí.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem pak není divu, že se zde příliš zisku negeneruje. Naopak, mnohdy se jedná o ztrátové odvětví. Výjimku potvrzující pravidlo zde pak představují děti, které naopak nosí věci na krku celkem často, neboť jim rodiče (mnohdy oprávněně) nevěří, že by například své klíče jinak neztratili.
Proto, pokud chceme použít tohoto způsobu marketingu, je nejprve vhodné se podívat, zda se nám to skutečně vyplatí. Ideální je poradit se s odborníkem, nejlépe s někým z nezávislé marketingové společnosti, a nechat si vypracovat kalkulace. Jistě, i tak to bude vždy sázka do loterie, ale alespoň budeme mít přibližnou představu, co asi můžeme čekat. Podle toho pak posoudíme, zda se nám to vůbec vyplatí. Tím si nakonec můžeme uspořit poměrně slušnou částku peněz, což je v obchodování vždycky velkou výhodou.